Dersin Adı | Yüksek Lisans Tasarım Stüdyosu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 506 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı ölçek ve disiplinlere özgü tasarım uygulamaları hakkındaki bilgi ve becerilerini artırmaktır. Bu amaçla; sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağlamların göz önüne alındığı bireysel ve grup projeleri yapılacaktır. Öğrenciler, tasarım odaklı ürün, hizmet, sistem geliştirmede ileri düzeyde yöntem ve uygulama deneyimleri gerçekleştireceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders farklı tasarım disiplinlerine özgü ürün, hizmet ve sistemlere dair bir grup ve bir bireysel tasarım projelerinden oluşur. Öğrenciler konsept geliştirmeden nihai tasarım ürünlerine uzanan ikna edici sanal ve gerçek sunum ve modellerini üretirler. Bu projelerin niteliği sosyal sorumluluk ve kamusal kullanım ölçeklerinden ticari tescil ve patent uygulamalarına, araştırma geliştirme projelerinden yenilik uygulamalarına kadar geniş bir yelpaze oluşturur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Genel Bakış | Syllabus - Haftalık Hazırlıklar |
2 | Tasarım Süreci | |
3 | Projeye Giriş Masabaşı Tartışmaları Grupları Oluşturma Ödev: Alan Araştırması | |
4 | Alan Araştırması Taslak Veri Sunumları | |
5 | Yaratıcı Tasarım Araştıralarının Sunumu | |
6 | Panel Krtikleri - Çoklu Tasarım Fikri Geliştirme Tasarım Önerisi İlk Fikirlerini Geliştirme | - |
7 | Sunum 1: Tasarım Fikri Önerisi | - Tasarım Hedef Metni & Strateji - Sunum1 Duyurulan Malzemeleri |
8 | Tasarim Geliştirme 1 | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
9 | Tasarım Geliştirme 2 | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
10 | Sunum 2: Ön Jüri | Ön Jüri Duyurulan Malzemeleri |
11 | Tasarım Uygulama 1 | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
12 | Tasarım Uygulama 2 | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
13 | Tasarım Uygulama 3 | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
14 | Tasarım Uygulama 4 | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Duyurulan Metinler |
16 | Tasarim İletişimi Ve Sergileme Final | Final teslimi malzemeleri duyurulacaktır. |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Konuya göre önerilecektir |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | 1 | 15 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 25 | |
Proje | 1 | 64 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest